STUDIJE I POSLOVNI PLANOVI
Dobra priprema poduzetničkog pothvata nužna je za uspješnu realizaciju poslovne ideje. Poslovni plan i investicijska studija predstavljaju strateški važne dokumente za investitora, jer mu omogućuju realno sagledavanje planirane investicije, umanjuju rizik ulaganja i olakšavaju donošenje poslovnih odluka.
→ Poslovni plan se izrađuje prilikom pokretanja poslovanja ili proširenja postojećeg poslovanja, za ishođenje manjih iznosa kredita, dobivanje potpora za samozapošljavanje, privlačenje investitora te za lakšu komunikaciju s okruženjem, poslovnim partnerima, financijskim i državnim institucijama. Pruža osnovne informacije o poduzetniku, o njegovom trenutnom i financijskom, organizacijskom i tržišnom položaju, definira ciljeve ulaganja, vrijednost investicije, financijsku konstrukciju poduzetničkog pothvata te procjenjuje položaj i poslovanje poduzeća u budućnosti kroz projiciranje poslovnih rezultata.
→ Investicijska studija korisna je investitorima i vanjskim izvorima financiranja zbog donošenja odluka o ulaganju te predstavlja dio obvezne dokumentacije za ishođenje investicijskih kredita te prijavu za različite natječaje za dodjelu bespovratnih sredstava. Investicijska studija je dokument sličan poslovnom planu, no dosta opširniji i sveobuhvatniji. Obično se radi za investicije veće vrijednosti. Prema zahtjevima HBOR-a, investicijska studija je potrebna za iznose iznad 400.000 EUR predračunske vrijednosti ulaganja.
EU PROJEKTI
Izrada projektne dokumentacije za fondove i programe EU, složen je proces koji započinje pronalaskom najboljeg rješenja za financiranje projekta bespovratnim sredstvima. Put od ostvarivanja prava na potporu do zaprimanja sredstava sadržan je brojnim izvještajima, provjerama i verifikacijama. Provođenje postupaka nabava, upravljanje izmjenama ugovora i računovodstveno praćenje samo su dio procesa za koja su postavljena stroga pravila postupanja. Stoga stručna i iskusna podrška u upravljanju projektom, osim što klijente oslobađa brige o administraciji, otklanja rizike od neželjenih financijskih korekcija.
Projektno planiranje – savjetovanje prilikom oblikovanje projektnih ideja, usmjeravanje prema okvirima objavljenog natječaja.
Pisanje projekata – pisanje projekata zahtjeva posebna znanja iz područja EU legislative, preporuka, poznavanje projektne logike i metodologije implementacije projekata
Provjera projektne dokumentacije i pomoć pri slanju projekata – Provjera dostavljene natječajne dokumentacije te dodatna kontrola prije slanja Ugovornom tijelu.
Provedba projekata – najvažnija i najdelikatnija aktivnost svakog EU projekta, puna izazova i prilikom koje se korisnik bespovratnih sredstava mora pridržavati određenih pravila.
IZRADA POSLOVNOG PLANA ZA POSLOVNE BANKE, HBOR i HAMAG BICRO ZAJMOVE
Sidro Consulting posjeduje dugogodišnje uspješno iskustvo u pripremi cjelovite dokumentacije koja prati Zahtjeve za poslovne kredite prema Poslovnim bankama, HBOR-u i HAMAG-u.
Zajedno sa klijentom se priprema dokumentacija i izrađuje investicijska studija ili poslovni plan koji se, sa Zahtjevom za kredit, dostavlja kreditoru. Nakon odobrenja kredita klijenta se prati u korištenju kredita te kasnijoj analizi i praćenju poslovanja.
Korisnici kredita mogu biti:
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, komunalna društva, trgovačka društva, obrti, fizičke osobe koje samostalno obavljaju djelatnost, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, zadruge i ustanove.
JAVNA NABAVA
Javna nabava obuhvaća širok spektar aktivnosti, a njezina glavna svrha je osigurati da se javni resursi troše na transparentan, učinkovit i pravičan način, u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i svim podzakonskim aktima.
Svaki uspješni predlagatelj projekta koji potpiše ugovor o financiranju projekta bespovratnim sredstvima iz EU fondova prilikom nabave usluga, robe ili izvođenju radova financiranih iz proračuna projekta mora poštovati načela javne nabave i procedure propisane za provedbu javne nabave. Upravo je nerazumijevanje i nesnalaženje u postupcima javne nabave najznačajniji problem i jedan od najčešćih razloga neprihvatljivosti troškova projekta.
Sidro Consulting raspolaže sa stručnjacima koji posjeduju certifikat za provođenje javne nabave te osigurava učinkovito, zakonito i transparentno korištenje javnih sredstava za nabavu robe, usluga ili izvođenje radova.
Faze provođenja postupka javne nabave:
Priprema dokumentacije i natječaja – dokumentacija mora biti jasna, sveobuhvatna i usklađena s važećim zakonima. To uključuje specifične tehničke uvjete, uvjete za prijavu, kriterije za odabir najboljih ponuda i druge relevantne informacije.
Objava natječaja i prikupljanje ponuda – nakon pripreme dokumentacije, objavljuje se poziv za podnošenje ponude putem službenih i javnih oglasa.
Evaluacija i odabir najboljih ponuda – nakon zaprimanja ponuda, analizira se svaka ponuda prema definiranim kriterijima.
Potpisivanje ugovora – pripremanje ugovora nakon provedenog cijelog postupka javne nabave sa jasno definiranim pravima i obavezama obje strane.
Praćenje realizacije ugovora – redovito praćenje napretka, kontrola isporuke, kvalitete i poštivanja svih uvjeta ugovora.